FANDOM

Rozsdás Rákolló

A Rozsdás Rákolló (eredeti név: Krusty Krab ) étterem Bikinifenéken. Az étterem alapítója és tulajdonosa Rák úr, a pénztáros Tintás Tunyacsáp és a szakács Spongyabob Kockanadrág. Az étterem specialitása a Herkentyűburger. Az étteremmel szemben van a Veszélyes Vödör étterem, aminek tulajdonosa Sheldon J. Plankton, aki szeretné megszerezni a Herkentyűburger titkos receptjét, és így fellendíteni az éttermét.

Története Szerkesztés

Rák uram és Plankton kezdetben kiskorukban együtt alapítottak éttermet, de a hamburgerük nem volt jó, és ezen összevesztett, majd amikor Plankton a távozása után becsapta az ajtót, véletlenül beleesett valami abba az üstbe, amiben a burgert készítették, és így létrejött a Herkentyűburger. Később Rák uram megvett egy idősek otthonát és létrehozta a Rozsdás Rákollót. Az étteremnek kezdetben még Jim volt a szakácsa, aki még Spongyabobnál is jobb Herkentyűburgert csinál, de kilépett, mert Rák uram nem fizetett neki eleget. Ezután Spongyabobnak sikerült felvetetnie magát az étterembe, amikor megetetett egy csomó éhes szardellát. Az étteremben gyakran megjelenik Patrik is munkaerőként, de végül mindig kirúgták.

Nevek Szerkesztés

Az étteremnek és Plankton éttermének is sok különböző neve volt. Kezdetben még Rozsdás Ráktanyaként emlegették, aztán az első évad néhány részétől már Rozsdás Rákollónak hívták, Plankton étterme pedig a Veszélyes Vödör nevet viselte. A mozifilmben az étterem neve Rákcsáló lett, Plankton étterme pedig Nagy Fogás lett. A további évadokban az étterem neve nem változott, Planktoné viszont minden évadban: a negyedikben Lyukas Vödör, az ötödikben csak Vödör, a hatodikban pedig Csámcsogó lett.

Külső hivatkozások Szerkesztés